Informatie voor bedrijven
Voor een effectieve ondersteuning van uw bedrijfsprocessen met applicaties en systemen is het van essentieel belang dat eindgebruikers de aangeboden functionaliteiten kunnen benutten.
Ik ondersteun bedrijven met het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke ICT diensten en het trainen van werknemers in efficiënt en effectief gebruik van applicaties.Het is mijn doel de wijze waarop mensen technologie ervaren te verbeteren en daarmee uw bedrijfsresultaat.
Design thinking
De basis voor een gebruiksvriendelijke dienst of product ligt bij de ontwikkeling. Wanneer gebruikers onvoldoende worden betrokken bij de ontwikkeling, is de kans groot dat er problemen optreden in het uiteindelijk gebruik.
Tijdens de verschillende ontwikkelingsfasen van een dienst of product kunnen tal van methoden worden ingezet die zorgen voor een goed begrip van de eisen en wensen van de uiteindelijke gebruiker.
Ik bied begeleiding bij de ontwikkeling, aanschaf en implementatie van gebruiksvriendelijke diensten en producten. Dat doe ik door eisen en wensen van gebruikers te inventariseren en deze te vertalen naar:
Screencasts & Instructievideo’s
Screencasts zijn digitale opnames van informatie op een beeldscherm. Met software wordt vastgelegd wat er op het scherm van een apparaat gebeurt. Ter verduidelijking kan ondertiteling, geluid en animatie worden toegevoegd. Deze benadrukken belangrijke handelingen en lichten ze toe.
De combinatie van (bewegend) beeld en geluid maken screencasts en instructievideo’s een zeer krachtige vorm van kennisoverdracht. Ze bieden de mogelijkheid complexe handelingen op een eenvoudige en snelle manier over te brengen op de ontvanger.
Wilt u screencasts en instructievideo’s met voice-overs inzetten ter ondersteuning van uw werknemers? Of uw applicatiebeheerders screencasting programma’s leren gebruiken?
Trainingen
Veel mensen maken in hun werk gebruik van computers, laptops, tablets en smartphones. Deze apparaten moeten het werk eenvoudiger en sneller maken.
Toch is dat niet altijd het geval. Systemen sluiten vaak niet goed aan op de ‘workflow’ die mensen volgen. Daarnaast zijn er veel werknemers die onvoldoende digitale vaardigheden bezitten.
In 2012 verloor de Nederlandse werknemer nog gemiddeld 8% van zijn / haar tijd door gebrekkige digitale vaardigheden en problemen met ICT. Onder laagopgeleiden liep dat op tot 10% van de werktijd.
Ik help bedrijven haar werknemers moderne technologie snel en doeltreffend te laten gebruiken. Afhankelijk van de behoeften kan dat op zowel individueel als groepsniveau.
Bel gerust voor het aanvragen van een offerte of meer informatie. U kunt ook het formulier gebruiken.